Følgere

onsdag 15. juni 2011

Tussi -------> Dronning-vil-ikke



Hei på dere! Lenge siden sist nå, men det har vel ikke hendt så mye hos oss forfryste vestlendinger. Eller det har vel hendt litt... Tussi begynte jo å "våkne til liv" igjen etter den trasige løpetida i mars, men så røska det igang igjen og ble enda verre. Det var regelrett som å ha en katt i hus- ikke en hund. Ho orka (tilsynelatende) ingen ting. Brydde seg døyten om oss -kunne godt gå opp i 2. etg å legge seg. Skulle ikke gå i bånd, eller gå i det hele tatt. Kun ut på do og så inn å legge seg. KATT! (Jeg liker katter, men noe mer arrogant og egenrådig enn de leiter i hvertfall jeg lenge etter!) Sånn var Tussi! Lat, slapp, asosial og skulle ikke gjøre noe av det vi sa. Kan dere forestille dere å plutselig sette bånd på katta deres og så prøve å få med den på tur........ puh...Ikke noe jeg orker hver morgen når jeg har det ørlitt travelt og bikkja begynner å skape seg allerede på trappa.Jeg har vel testa ut alle mine ferdigheter på lokking, luring, det-er-meg-som-bestemmer.tussi!!, hjernetrim og det som måtte være. To minutter var maks fokus og så var det nei-nå-vil-jeg-ikke-mer. En liten tur til dyrlegen fikk bekreftet det jeg trodde- Tussi var skinndrektig. En ting er at det er travelt for oss, men jeg tenker igrunn mest på dyret som blir plaget med dette. Ho er jo helt tydelig frisk fysisk, men oppe i det kloke hodet løper hormonene løpsk. Nå får ho Galastop dråper og jeg synes jeg aner tegn til bedring. Ho går FORAN meg på tur, vil ut i skogen å snuse, synes det er helt greit å forlate huset, leike med andre hunder, ja ho er mer aktiv og våken rett og slett.
DET ER VELDIG POSITIVT
Vi har nå vært på noen turer i det siste. Igår seinest. Da hadde jeg med en storsmilende Tussi på Uførefjellet. 310 moh, man ser rett vest:)Florø er rett bak det høyre låret mitt:) hehe


Det kommer mer herfra, men er så travelt om dagen. Har ikke fått kommentert så mye hos dere heller. Men leser innpå her av og til:)
Koseklem fra Tussegjengen!

7 kommentarer:

  1. kjekt å høyre at dropane har effekt :) det kan umogleg vere artig verken for hund eller eigar når ho deppar slik!

    SvarSlett
  2. Nok en gang: dette høres akkurat ut som Bienna. Hun fikk løpetid 15. mars, har vært "drektig" et par måneder og har nå usynlige valper. Hun driver og graver seg "reder", både hjemme og ute i hagen eller i skogen. Det går gradvis bedre nå. Hun vil ut på tur, men når vi kommer hjem ligger hun bare i senga si. Jeg ser ikke snurten av henne.

    Jeg har aldri prøvd sånne dråper, men latt tilstanden gå over av seg selv. Men det tar jammen l a n g tid!!!!!!

    Til neste løpetid har jeg fått tips om en dyrlege som bruker akupunktur mot innbilt svangerskap. Det skal jeg definitivt prøve!! Billigere enn sterilisering iallefall.

    Ha en fin sommer!!!

    SvarSlett
  3. Stakkars Tusse-Lussa og stakkars dere. Godt å vite at det er hjelp å få, og godt å vite at det tross alt er noe midlertidig og ufarlig som sitter mellom øra:o) Håper hun er enda bedre nå Hege!

    SvarSlett
  4. Nøve og Nalle16/6/11 4:35 p.m.

    Stakkars Tussi :(
    Håper så inderlig dere har finni noe som hjelper! Det der kan ikke være trivelig for noen.

    Hils henne fra meg og si at jeg IKKE føler meg gammal nok til å bli oldemor, og Nalle vil slettes ikke være bestefar - Tussipappa'n er jo i sin aller ALLER beste alder akkurat nå.. Så det tar seg bare ikke ut ;)

    SvarSlett
  5. Uff, Dette er plagsomt for Tussi.

    Godt å høre at dråpene hjelper.

    SvarSlett
  6. Det er ikke gøy når noe plager våre firbeinte, håper det går bedre med Tussi-Lussi nå!

    SvarSlett
  7. NØVE OG NALLE25/6/11 7:44 a.m.

    GRATULERER MED 2 ÅRS DAGEN, TUSSI!!! DU ER JO VOKSEN DAME :)))

    SvarSlett