Følgere

onsdag 13. januar 2010

Godt nyttår fra Florø! del 1


Hei på dere alle sammen! -"voff voff" sier jeg bare. Nå er det jammen lenge siden jeg har fått låne pc´en til mamma. Ho sa den var stapp full og at det ikke var plass til ETT bilde til, måtte reise for å kjøpe seg noe disk greier sa ho. Men det er jo leeenge siden. Lenge før jul. Ho babla visst noe om at ho ikke hadde råd til en sånn dings før jul også, og sånn gikk nå tida. Men igår dere! DA skjede det saker og ting. Så NÅ skal jeg servere dere en liten oppdatering på alt jeg har opplevd siden 15 november. På den tiden har jeg blitt stor jente, men verdens fineste fluffy hale. Hele meg er fin. Det sier mamma hele tiden. Så susser ho meg på snuta mi.

Jeg er så veldig glad i å treffe folk og spør hele tiden om jeg kan få være med dit mamma og Daniel skal. Jeg er med overalt jeg. Hit og dit og til og med da de skulle gå rundt den svære buska nede på torget fikk jeg være med enda jeg nesten ikke hadde plass til å gå noe sted. Så mye folk var det. Plutselig kom det masse lys på den buska også. Og musikk Da fikk jeg vaffel (og vaffel er så utrolig kjempegodt.) Jeg måtte gå helt tett inntil mamma da sånn at ingen tråkka på meg, men jeg lata litt som jeg ikke skjønte hva ho sa for jeg ville leike.

Så kom det beste i verden -SNØ!! Jeg og Daniel var masse masse ute og leika, og jeg og mamma gikk tur om kveldene. Da fikk jeg gå løs på stiene. Men bare hvis jeg er flink å komme når ho ropte. Det hendte jeg glemte meg bort litt, (men har ho leverpostei i lomma så er det sjelden:). Så blei mamma sjuk og måtte ligge i senga hele dagen. Da måtte jeg passe på ho og la meg i senga sammen med ho. Stakkars mamma- kunne ikke ligge der aleine. Daniel var også sjuk og da måtte jeg passe på han. Det er mye å gjøre for lille meg. :) Jeg har vært nesten helt frisk, jeg har vært hos Hanne Dyrlege en tur der ho måtte kikke på eine øyet mitt. Mamma trodde jeg hadde betennelse og det stemte. Jeg fikk noe grønt inn på øyet for at Hanne skulle se om det var sår. Og veit dere hva. Da syntes jeg mamma var litt teit, men ho sa at snuta mi var knall grønn! Det grønne rant fra øyet og ned i nesa. Men jeg hadde vært veldig flink da og fikk nytt rosa halsbånd.
Tussi




















5 kommentarer:

  1. Hele DU er fin Tussi!
    Og så god til og huske, og flink til å skrive :o)
    Og snill er du og, både Milli og Nalle fikk betennelse av deg! Men det fiksa vi uten dyrlege, for svigermor Gry sier at Kamillete er det lureste som finns ;o)

    Nuss fra Nalle og Gommo

    SvarSlett
  2. ja er ikke jeg snill som gir bort betennelse. Men jeg trodde ikke jeg hadde mer igjen jeg for Hanne Dyrlege ga meg en sånn ekkel salve som skulle ta det bort og den skulle jeg bruke i ei uke. Off... det var ikke noe moro, så etter 6-7 dager så spiste jeg likesågodt opp hele tuba. Og nå er jeg tom så da må jeg ha gitt bort alt jeg hadde til stemor Milli og Pappa Nalle.

    SvarSlett
  3. Spiste opp tuba?!?!
    Gærne jente,men klar tale når nok var nok!

    Har ikke helt tillit til dyrlegene angående sånne smittsomme greier. Noen sier man må bruke en tube til hvert øye fordi det er SÅ smittsomt, noen sier ei uke, andre sier at det MÅ dryppes 10 dager...
    Det er ikke farlig, og det går som regel over etter noen dager, tror jeg.. Nalle har hatt det før. Vi fikk ikke panikk ;o)
    Og besøket var så absolutt verdt det!

    SvarSlett
  4. Det er jammen bra!! Mamma som trodde jeg var frisk igjen. HEHE... der lurte jeg ho.

    SvarSlett
  5. http://nallenatten.blogspot.com/2009/06/nalle-har-blitt-pappa.html

    Jeg har mimra litt...Ta en titt,da. Natta!

    SvarSlett