Følgere

onsdag 13. januar 2010

Godt nyttår fra Florø! del 2

Tussi skuer utover sitt saltvannsrike:)














Da var det min tur å skrive litt. Tussi måtte ha seg en liten valpedubb, så nå ligger ho på sida av meg og blunker innimellom. Herlige valpen.








Jeg har vært i Florø i 15 år, og på alle disse åra så har jeg ikke opplevd at vi har hatt snø mer enn kanskje ei lita uke. Alt har regnet bort og slaps og tull er det vi er vant med. Denne vinteren derimot er heeeeelt fantastisk. Nå har snøen liggi her i ukesvis- ja snart måneder.Det er passe kaldt ute (mellom -7 og -12, kaldere blir det vel ikke her nede ved kysten) og Tussi og Daniel har hatt timesvis med leik og moro utafor huset her.



Sola viser seg korte stunder løpet av dagen, og man kan kjenne den varme litt. Nydelige farger i horisonten her når sola stikker til havs igjen. Jeg er sikker på at Tussi kunne vært ute hele dagen. Men så blei jeg sjuk før jul. Hadde først ei uke hvor jeg bare lå med en voldsom hodepine og var totalt energiløs. Da måtte jeg si til Tussi at ho kun fikk ut og gå på do, for mer orka jeg ikke. Men ho var så tålmodig. La seg oppi senga til meg og tagg på beinet sitt. Sleika meg litt i ansiktet av og til, liksom for å si at jeg måtte ikke glemme å bli frisk igjen. Det ble noen turer til legen denne førjulstiden, de mente kanskje jeg hadde svineinfluensa, men det viste seg at det var en kraftig virusinfeksjon. Jeg hadde "motsatt" feber også. Dvs for lite temperatur. 35 grader. Det kalte legen et fenomen han ikke kunne forklare.. hehe. Det hadde jo vært bestemt i lengre tid at vi skulle på juleferie. Tussi skulle være hos Gommo Nøve , men en stund var jeg veldig nær ved å avlyse hele turen. Formen var ikke topp og tanken på å sitte å kjøre bil i 6 timer var ikke veldig fristende. Men jeg er glad jeg er litt gal:))) Og litt sta. Vi kom oss av gårde. Det hjalp godt at jeg hadde verdens snilleste Daniel og verdens greieste Tussi med meg. Så da vi såg Nøve i vinduet hos Alt for Dyr på Gol var jeg regelrett kjempehappy. Og for en velkomst:)



Rørende å se en så gjennomført ekte glede for dyr som hos Nøve. Jeg var ikke bekymret ett minutt for at ikke Tussi var velkommen. Dere vet jo hvordan det er å sette bort barna til barnevakten- man vil jo ikke at de skal være til bry... hehe..det var ikke i mine tanker.



Bildene fra Tussi sin fantastiske juleferie finner dere på bloggen til Nøve og Nalle.



Vi reiste videre dagen etter og feiret jul i Grimstad. Eller Fevik heter det. Jeg var dårlig hele jula, men fikk lov å bare gjøre ingenting, så alt ialt hadde jeg en strålende tid sammen med familien. Rart å være uten Tussi, men så fint som ho hadde det da:))))



Mot nyttår vendte vi nesa oppover dalen igjen. Da var vi på Bergheim en tur for å hilse på. Der var Nydelige Milli med mennesker også:) En koselig stund rundt kaffibordet og en liten famile av lapphunder som tusla rundt. HERLIG!!! Koseli å hilse på dere, Gry!



Tussi fikk være enda noen dager hos Gommo og den dagen vi skulle hjem var ikke den kjekkeste. Tussi skulle reise fra Pappa. Tenk om vi kunne bodd så nærme at vi kunne møttes litt oftere.... men men ... Turen over fjellet gikk fint og det var jo tross alt godt å være hjemme igjen. Tussi var sliten sliten et par dager:))) Hardt å ha leikekompis hele døgnet:)



Og fortsatt var det nydelig vinter i Florø:)))




5 kommentarer:

  1. Du har visst hatt litt å stri med i det siste da..Men godt at Tussimor er tolmodig og snill.Og at hun hadde det godt hos Pappa Nalle kan vel ingen komme fra! ha fortsatt fin vinter!

    SvarSlett
  2. Puh Hege, det var litt av ei tørn du har hatt i jula. Godt du er bra nå:o) Vi er jo veldig glade for at du tok turen over fjellet, for da fikk vi hilse på nyyyyydelige Tussi-Lussi og deg og Daniel, og det synes vi var veldig koselig alle tre.

    Nøve er noe helt for seg selv! Hun lever og ånder for dyra, og de er ALDRI til bry. Vi er heldige som kjenner henne (Milli stemmer i med et "Heia Svigermor" her nå:o)

    Håper vi treffes igjen Hege. Hils til Daniel og gi Tusse et skikkelig smellkyss på nesa fra oss:o)

    SvarSlett
  3. Der var dere igjen! Godt å høre fra dere! Fint at det går bedre med deg nå da! Florø er jo ikk så langt fra Førde så mye snø er det ikke vanelig at dere har!
    Ha en fin uke videre!!

    SvarSlett
  4. Hei på dere :o) Jammen bra at du vågde deg ut på juletur. At du ikke ble dårligere er vel nesten ett under, så mye som du frøys underveis.
    Nå høres det jo ut til at dere har en absolutt perfekt vinter! (Jeg får vel nesten si dessverre, jeg har jo ett bittelite håp om at dere flytter østover igjen ;)

    Hils Tussi og Daniel fra oss! Neste gang dere kommer, skal jeg sørge for å ha noe anna enn krokan-is i fryser'n. Men jeg kunne virkelig ikke innbille meg at IS frista den godeste Daniel når det var så kaldt!

    SvarSlett
  5. Tussi har fått mange susser på snuta fra dere:))) Og Nøve: En eller annen gang flytter jeg østover igjen. Men om det blir ett år eller 10 år vites ikke. :))) Men en gang..... Bergheim kanskje:))

    SvarSlett