Følgere

onsdag 27. januar 2010

Tussi 7 mnd




Hei på dere! Her er jeg. Jeg har akkurat vært hos dyrlege Hanne for jeg klør så fælt at pelsen min har detti av to plasser. Hanne tror det er noe som heter parasittmidd-ettelleranna og det er visst ikke noe farlig, men fikk et skikkelig stikk i nakken. men mamma hadde godbit og jeg har så godt humør så det gikk sååå bra. Jeg veide 14 kilo. Hvis ikke det var det som Hanne trodde så kunne det vært allergi (aner ikke hva det er) eller en uvane. Men jeg begynner plutselig å klø og da er det spesielt to steder. Frampå venstre foten og bak på venstre skinke... hihi... merkelig å kalle det for skinke forresten- det er jo yndlingsgodbiten min det. Så mamma tror ikke det er uvane. Jeg er så blid og snill og god at det er en fryd å være sammen med meg sier mamma. Jeg elsker å vekke Daniel hver morgen- det er min jobb. Da hopper jeg på han i full fart og han er skikkelig trøtt... hehe... så vasker jeg han i ansiktet og sånn. -men dere....!! Å klippe klør er gruuuusomt. Da begynner jeg å gråte- så fælt er det. Og mamma har masse godbiter, men det er så ekkelt når ho holder labben min fast og klipper med den fæle saksa. Men mamma er så streng at jeg bare MÅ gjøre det. Vi har laget en avtale om at vi tar en og en labb. Klippe-leike-tulle-klippe-tulle....osv.
Nå er snøen min i ferd med å bli borte også. Så jeg bader nesten hver gang vi er ute på tur. Elskede snøen. Men mamma sier ho gleder seg til sommern, når vi kan tulle og tøyse og være ute om kveldene og sånn.
Har noen av dere hatt sånn kløpels som meg?
Tussi***

7 kommentarer:

  1. Neimen stakkars Tussi, da! Har du skikkelig kløpels?!? Jeg har inntrykk av at mange klør i ungdomstiden, men er det midd - så kan og må det behandles. Lillesøstera til Mozart er bare 4 mnd, ho fikk greie på at ho hadde midd også...

    Ps. pappa'n din er litt pysegutt når han må klippe klør også, om det kan være ei trøst ;o)

    Men du, hvis du snøbader deg våt hver dag...kan det være derfor du klør???

    SvarSlett
  2. Huff da lille Tussi-"stedatter". Ikke moro med kløpels!!! Godt da at mammaen din har tatt deg med til dyrlegen! Jeg tenkte det samme som gommoen din - kanskje du bader littebitt mye?

    Et lurt tips: Ligg helt i ro når du får klørne klipt, da går det mye fortere.

    Lykke til med kløpelsen Tussi.

    Hilsen "Stemor" Milli

    SvarSlett
  3. Stakkars deg, Tussi. Ikke godt å klø sånn. Charlie har jo allergi, men han klør ikke. Så det er nok sikkert noe midd du har fått på deg.

    Gry gir deg et kjempebra tips, ligg musestille. Da går det veldig fort.

    Lykke til!!!

    SvarSlett
  4. jeg sa at jeg bada jeg, men der hadde jeg pølselabb altså for det jeg mente var at jeg snøbada hver gang jeg var på tur. Men nå er det plussgrader ute... iall verden-hva må nå det bety?...men i hvertfall så er det kjempeglatt ute. Mamma gikk rett på trynet og slo seg fælt på knea her en dag, jeg såg en fugl og løpte bare litt etter den, mente ikke å rive mamma overende, men folka rundt lo litt og da var det greit(tror jeg) Men det er de største blåveisene jeg har sett.

    SvarSlett
  5. Huffamei, ja, Kid her er akkurat ferdig med 3 ukers karantene og har fått kur nr to for lus. Han klødde en del på noen spesiell steder og gjerne overalt når vi koste med han. Helt fin igjen nå :D Og kjempe glad for å møte andre hunder igjen!

    SvarSlett
  6. ja tussi (sover...hehe)hadde ikke lus for det kan man se, ikke sikkert det var midd heller, men vi skal nå utelukke det med disse sprøytene, så får vi ta det derfra. Kan være så mange årsaker. Godt Kid er frisk igjen:))

    SvarSlett
  7. Hvordan har du det, vesle Tussejente? Hvordan går det med kløpelsen din, og sånn?
    Satt og så på bildene fra da du var hos pappa'n din, og da måtte jeg nesten gråte en skvett.

    Ps. det er litt snø her enda, bare kom og leik hvis du vil ;o)

    SvarSlett